Wyrazisty kurczak w sosie słodko-kwaśnym z mango

Kurczak, którego dzisiaj przygotowałam przypomina mi kuchnię azjatycką. Zawiera połączenie smaku słodkiego, ostrego, kwaśnego i gorzkiego, co jest podstawą wschodniego feng shui. Wymyślona przeze mnie wersja jest zdrowsza, bo nie opiera się na smażeniu w głębokim tłuszczu. Najważniejszym elementem potrawy jest gęsty warzywny sos, który jest źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Jako dodatek można użyć makaronu (ja zużyłam ostatnią paczkę domowej roboty makaronu ze świąt, mmmm pyszka!), ryżu brązowego/paraboiled, kaszy, a nawet grzanek czosnkowych.

Marynata do mięsa: 
  • oliwa
  • sok z cytryny
  • pieprz cytrynowy (zawiera sól, więc lepiej już nie dosalać)
  • czosnek (optymalnie 2 ząbki) 
Oliwę, cytrynę, przeciśnięty przez praskę czosnek  i sok z cytryny wymieszać i zalać umyte i pokrojone w kosteczkę mięso. Odstawić na czas przygotowywania sosu warzywnego. Następnie piec w 180 stopniach przez około 45 minut.
Sos warzywny: 
  • Papryka 1 szt
  • 1/2 melona
  • cebula
  • 2 marchewki
  • ocet balsamiczny
  • kurkuma
  • chili 
  • sól 
  • Miód - łyżeczka
  • mąka - łyżeczka
Marchew obrać, umyć, pokroić w talarki. Paprykę umyć, oczyścić i pokroić w słupki. Cebulę posiekać w piórka. Połówkę melona przekroić jeszcze na pół, ustawić pionowo i wykroić miąższ, odrzucając stwardniałą skórkę. Wybraną zawartość pokroić w kostkę. Wszystkie składniki umieścić w rondlu i zalać octem balsamicznym i przyprawić do smaku. Gotować około 45 minut aż marchewka będzie miękka. Co jakiś czas wymieszać. Na koniec mąkę wymieszać z zimną wodą, tak aby grudki się rozpuściły i dodać do sosu, mieszając aż się zagęści. Zdjąć z ognia i dodać miodu. 



Komentarze

Popularne posty