Ciastka z dyni z migdałami i rodzynkami



Dzień dobry! Jako, że wczoraj po przygotowaniu kremu z dyni z curry zostało mi jeszcze trochę miąższu (dynia którą drążyłam była tak ogromna, że aż tata musiał pomóc mi w jej przekrojeniu) postanowiłam na coś go spożytkować. Moja znajoma Hania która prowadzi stronkę kulinarną wstawiała już przepis na placuszki z dyni, więc żeby się nie powtarzać postanowiłam pójść w trochę innym kierunku i przygotować te oto ciasteczka :). Przepis nie jest skomplikowany, a z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że nawet jeśli pomyli się trochę kolejność dodawania składników to i tak wyrosną :P :) 
Składniki na 25 sztuk:
  • 200 mg oleju 
  • 3/4 szklanki miodu 
  • 4 szklanki mąki typu 700
  • łyżeczka sody oczyszczonej 
  • 1/2 łyżeczki soli 
  • łyżeczka cynamonu 
  • 1/2 kg dyni 
  • jajo 
  • rodzynki / orzechy / migdały(szklanka)
Przepis:
Dynię zawinąć w folię aluminiową, piec przez około 15 minut w 200 st. C aż zmiękną, wystudzić i zmiksować blenderem na gładką masę. Olej z miodem wymieszać, dodać jajko, dynię i przyprawy. Następnie dodać do masy suche składniki oraz rodzynki/migdały/orzechy. Wszystko wymieszać. Nakładać na nienatłuszczoną blachę i piec w piekarniku przez 15 minut w 180 st. C. Smacznego! :)




Komentarze

Popularne posty